Wednesday, December 14, 2011

CINTA , SAYANG , SUKA , MINAT .

Salam ..
Ha ! entry kali ini hanym nak ckp pasal
CINTA , SAYANG SUKA  , MINAT .
Siapa tahu ??
Apa itu CINTA ? Sayang ? Minat ? Suka ?
# bgus lah kalau siapa sudah tahu .
Hanym nak bagi tahu , beza taw antara CINTA , SAYANG SUKA  dan MINAT .
# kenapa pulak beza ?!? bukan sama ke .
Nak tahu ,, kenapa hanym kata beza . Jom kita terjah bawah !

Cinta ??
-          Kita memang mengharapkan dia menjadi milik kita . Segala apa yang kita buat , kalau boleh nak dia tahu .. dan kita seboleh mungkin tak nak sakitkan hati dia . Kita akan sentiasa berfikir tentang dirinya .
-          Dalam erti lain : CINTA  di tujukan kepada seseorang yg kita selalu ingat dan mimpi .. Tanpanya kita akan rasa sunyi dan kita cintakan sepenuh jiwa dengan hati yg ikhlas kepadanya walaupun dia buat tak tau je .

Sayang  ??
-          Kita memerlukan dia di masa kita mahukan seseorang untuk berkongsi rahsia dan kisah duka kita . Selalunya kita akan sayangkan seseorang yang menjadi TELINGA kepada masalah kita .
-          Senang cerita , SAYANG nie di tujukan kepada seseorang yang boleh membuangkan masa dia untuk mendengar dan memeningkan kepalanya dgn masalah kita dan kita jugak boleh menyakitkan hati dia kerana kita bukannya cinta kepadanya . hehe .

Suka ??
-          Kita sukakan dia kerana dia kelakar . Dia happy-go-lucky . Bila bersama dengan dia , kita rasa nak tergelak sampai nak pecah perut . Tapi , kita taklah rindu sangat kat dia bila tak berjumpa seminggu …
-          Alah ,, SUKA nie di tujukan kepada seseorang yang boleh menjadi pelawak kepada kita .

Minat  ??
-          Apa sesuatu pada dirinya yang menarik kita untuk mendekatinya .
-          Emm ,, MINAT ditujukan kepada seseorang yang ada sifat , peribadi atau barang yang kita mahukan . Macam tu lah . hihi .

Ha ! sudah faham ??

Jadi ,, apa lagi .

Bezakan lah antara CINTA , SAYANG SUKA dan MINAT .



Andai benar kita sayang seseorang itu . Kita akan rasa bahgia bila bersama dengan dia . Kita rasa sejuk sahaja hati bila kita tengok muka dia . Kalau boleh , kita nak dia ada selalu ada di samping kita , sebagai pendengar setia masalah kita . Kita nak kongsi suka dan duka bersama si DIA . Jadi ,, adeq Ain . Sayangilah org yang menyayangi adeq ,, jaga dia betul-betul kalau adeq saying dia , okey ?

(: SMILE EVEN HAVE BIG PROBLEM :)


p/s       :: tapi INGAT ! tanpa sayang , suka dan minat . CINTA takkan hadir .


SAYANG AWK ! izz

No comments:

Post a Comment